ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣΗΜΕΡΑ14
mod_vvisit_counterΤΡΕΧΟΥΣΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ558
mod_vvisit_counterΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΑ3415
mod_vvisit_counterΣΥΝΟΛΟ198204

ΕΑΑΑ ΛΑΡΙΣΑΣ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Επιστολή του Συντονιστικού των 3 ΕΑΑ για Ασφαλιστικά/Συνταξιοδοτικά Θέματα PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΕΑΑΑ   
Πέμπτη, 08 Σεπτέμβριος 2016 08:43


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ

ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ

Ν. Π. Δ. Δ.

Γραφεία: Ι. Παπαρρηγοπούλου & Π.Π. Γερμανού

Πλατεία Κλαυθμώνος – 105 61 Αθήνα

Τηλ.: 210 33 10 430 –210  33 10 431 – FAX: 210 33 10 429

Αριθ.Πρωτ.291

Ημερομηνία 06-09-2016

ΠΡΟΣ: Υπουργό Εργασίας κ.Γ.Κατρούγκαλο

Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Π. Καμμένο

Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θ. Δρίτσα

Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Ν.Τόσκα

ΚΟΙΝ: Πρωθυπουργό κ.Αλέξη Τσίπρα

Υπουργό Οικονομικών κ.Ε.Τσακαλώτο

Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ.Δ.Βίτσα

Α/ΓΕΕΘΑ Ναύαρχο Ε. Αποστολάκη Π.Ν.

ΘΕΜΑ : Ασφαλιστικά/συνταξιοδοτικά θέματα

ΣΧΕΤ : α.-Ν.4387/16 (ΦΕΚ Α.΄85/12-05-2016)

β.- ΚΥΑ αριθ. οικ. 26083/887(ΦΕΚ Β.΄1605 από 07-06-2016

1.-Με τον νέο ασφαλιστικό νόμο (σχετικό α) επέρχονται σημαντικές αλλαγές στην ασφάλιση και συνταξιοδότηση των στελεχών των Ε.Δ. και των Σ.Α. ( εν συντομία Στρατιωτικών ), οι οποίες είναι στοχευμένες , άδικες και κινούνται στα όρια της νομιμότητας και συνολικά στρέφονται κατάφορα εις βάρος των εν λόγω Στελεχών και θα έχουν ως αποτέλεσμα την πλήρη φτωχοποίηση των αποστράτων.

2.-Το σχετ.(α) είναι στοχευμένο κατά των στρατιωτικών και η φιλοσοφία του βασίζεται στην αποδέσμευση των συντάξεων των αποστράτων από τους μισθούς των εν ενεργεία και στην εξομοίωσή τους με όλες τις κατηγορίες συνταξιούχων , αγνοώντας προκλητικά την διαφορά που υπάρχει στις ειδικές συνθήκες εργασίας , στα ωράρια εργασίας που δεν πληρώνονται πλήρως , στην επικινδυνότητα της εργασίας , στον τρόπο αποζημείωσης τους για την εργασία που προσφέρουν , την μη συμπλήρωση όλου του απαιτούμενου συνταξιοδοτικού βίου , κλπ. Αγνοεί παντελώς τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ 2192 μέχρι 2196 του 2014 που αναγνωρίζουν ότι οι Ε.Δ. και τα Σ.Α. ανήκουν στον σκληρό πυρήνα του Κράτους και ότι χωρίς αυτές δεν θα υπήρχε Κράτος. Είναι στοχευμένο και στο θέμα των χηρών (άρθρο 12) που εισάγει την παγκόσμια πρωτοτυπία , η λήψη της σύνταξης να εξαρτάται από την ηλικία του/της επιζώντος συζύγου και αφορά κυρίως τις χήρες των στρατιωτικών , γιατί αυτές λόγω των συχνών μετακινήσεων των συζύγων τους δεν είχαν την δυνατότητα να εργασθούν και έτσι να έχουν άλλους πόρους για την επιβίωσή τους , αλλά και γιατί λόγω της φύσεως της εργασίας τους οι στρατιωτικοί φεύγουν από την ζωή σε σχετικά μικρή ηλικία.

Επιπρόσθετα , το σχετ(α) δεν προβλέπει την συμμετοχή αποστράτων αλλά και εν ενεργεία στρατιωτικών στο Εθνικό Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλειας (Ε.ΣΥ.Κ.Α.) όπως και στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλειας (Ε.Φ.Κ.Α.) , ενώ προβλέπει τη συμμετοχή όλων των άλλων κατηγοριών ασφαλισμένων.

3.-Το σχετ(α) είναι άδικο γιατί πέραν των ανωτέρω :

α.-Το είδος εργασίας των Στρατιωτικών ουδεμία σχέση έχει με των Υπαλλήλων και από πλευράς μόχθου , ευθύνης , ωραρίου , κόπωσης , ψυχολογικής επιβάρυνσης , επιπτώσεως στην υγεία, κ.λ.π.

β.-Οι Στρατιωτικοί δεν διαπραγματεύονται με τον εργοδότή τους (Δημόσιο) τις απολαβές τους , σε αντίθεση με τους Υπαλλήλους που και διαπραγματεύονται και αλλάζουν εργασία εφόσον αυτό είναι επωφελές για αυτούς.

γ.-Οι Στρατιωτικοί αποστρατεύονται βάσει του νόμου “περί Ιεραρχίας και προαγωγών“ , όποτε το αποφασίσει η Υπηρεσία , χωρίς να έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό ετών για πλήρη συνταξιοδότηση. Ελάχιστοι φτάνουν στο υψηλότερο μισθολογικό κλιμάκιο

δ.-Μετά την αποστρατεία τους παραμένουν σε εφεδρεία με υποχρέωση παρουσίας και εκπαίδευσης και γενικά τρόπου διαβίωσης όπως ως εν ενεργεία.

ε.-Σε περίπτωση που κάποιο από τα Ταμεία που εντάχθηκαν στον Ε.Φ.Κ.Α. έχει μειωμένα έσοδα , λόγω εισφοροαποφυγής , εισφοροδιαφυγής ή αδυναμίας πληρωμών , τότε θα γίνουν περικοπές στις συντάξεις και των άλλων Ταμείων και κυρίως του Δημοσίου , που κατά τεκμήριο , είναι συνεπές προς τις υποχρεώσεις του.

στ.-Οι στρατιωτικοί , με τις μειώσεις που έχουν υποστεί μέχρι τώρα στις συντάξεις τους , που φτάνουν μέχρι το 60% , έχουν συνεισφέρει πέραν των αναλογούντων και των δυνατοτήτων τους στον περιορισμό του συνταξιοδοτικού κόστους , το οποίο με τις άστοχες κινήσεις των Κυβερνήσεων των τελευταίων ετών που έσυραν εκατοντάδες χιλιάδες εργαζομένους στην συνταξιοδότηση και με τον τρόπο που υπολογίζονται οι μειώσεις στις συντάξεις από το ΥΠ.ΟΙΚ. (κρατήσεις , μειώσεις , υγειονομική περίθαλψη , έκτακτες εισφορές , κλπ) , δεν είχε την αναμενόμενη μείωση.

ζ.-Στο σχετ.(α) δεν έχουν προβλεφθεί στον υπολογισμό της σύνταξης τα επιδόματα ευθύνης και επικινδυνότητας , προφανώς , γιατί ειδικά τα δεύτερα, ίσχυαν μόνο για τους στρατιωτικούς. Έτσι οι ιπτάμενοι , οι των ειδικών Δυνάμεων , οι Υποβρύχιοι και λοιποί δεν θα λαμβάνουν πλέον ως μέρος της σύνταξής τους τα αναλογούντα προς τα “εξάμηνα “ σε αυτές τις Υπηρεσίες υψηλού κινδύνου, τα οποία σημειωτέον τα υπηρέτησαν. Το ίδιο συμβαίνει και με τα επιδόματα ευθύνης που σφράγισαν την στρατιωτική ζωή των αποστράτων.

η.-Η περιβόητη προσωπική διαφορά υπάρχει μόνο στα λόγια , γιατί πρώτον δεν μεταβιβάζεται στις χήρες και δεύτερον λίαν συντόμως με την σίγουρη επιβολή του λεγόμενου “κόφτη “ θα εξανεμισθεί..

θ.-Με το σχετ. (α) δεν καταργήθηκαν οι μνημονιακοί νόμοι (3833/10, 3845/10, 3847/10,3863/10,3865/10,3986/11,4002/11,4024/11,4051/12,4387/16 ) και ιδίως ο επαίσχυντος και αντισυνταγματικός 4093/2012 , παρ όλο που ο κ. Γ.Κατρούγκαλος είχε δεσμευθεί επ αυτού.

ι.-Δεν είναι δίκαιο οι στρατιωτικοί που αγωνίσθηκαν στους διάφορους αγώνες του Έθνους (Β.΄Π.Π. , Κορέα , Κύπρος ) να έχουν ίδιο συνταξιοδοτικό καθεστώς με τους Υπαλλήλους που απολάμβαναν μία ήρεμη και χωρίς προβλήματα οικογενειακή ζωή.

ια.-Η Ελλάδα είναι η μοναδική , ίσως, χώρα που οι συνταξιούχοι πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές , βλέπε εισφορά 5%,10%,15%,20% στα ασφαλιστικά τους Ταμεία , βάσει του ν.4093/2012 και Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (Ε.Α.Σ.) , χωρίς ουδείς να γνωρίζει το περιβόητο ΑΚΑΓΕ , που σημειωτέον επλήγη βάναυσα από το PSI, τι αποθεματικό έχει τώρα και πως γίνεται η διαχείριση των πόρων του.

ιβ.-Παρά την ισχύ του δικαίου νόμου 4151/2013 , άρθρο 4 ( σε αντικατάσταση του ν. 3865/2010 ) , με το εργασιακό των νέων συνταξιούχων του σχετ (α) επανέρχονται οι αδικίες και ανισότητες , που ο ν.4151/2013 είχε άρει.

ιγ.-Οι αποστρατευθέντες μέχρι την 30-06-2016 (ημερομηνία υπογραφής του σχετικού ΦΕΚ της αποστρατείας) , υπάγονται στο σχετ (α) , ενώ θα πρέπει να υπαχθούν στο παλαιό καθεστώς , αναφορικά με τον τρόπο υπολογισμού των συντάξεών τους..

4.-Το σχετ (α) είναι παράνομο γιατί :

α.-Καταργεί τις στρατιωτικές συντάξεις και τις αποδεσμεύει από την υποχρέωση καταβολής τους από το Δημόσιο , εντάσσοντάς τες στο νέο Ε.Φ.Κ.Α. που είναι αντίθετο με το Π.Δ. 169/07 του “ Κώδικα Στρατιωτικών και Πολιτικών Συντάξεων “ και έχει τεκμηριωθεί απόλυτα στην απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου 46/2005. Έχει γίνει δεκτό νομολογιακά ότι η συνταξιοδότηση των δημοσίων λειτουργών, των στρατιωτικών και των υπαλλήλων από το Δημόσιο, διεπόμενη από ιδιαίτερες συνταγματικές διατάξεις (άρθρα 73 παρ.2, 80 παρ.1 και 98 παρ.1 εδ.ε' του Συντάγματος) δεν εμπίπτει στην έννοια της κατά το άρθρο 22 παρ.4 του Συντάγματος κοινωνικής ασφαλίσεως γενικώς (πρβλ. ΣτΕ 1808/70, 99/68) και το Δημόσιο δεν ενεργεί ως Οργανισμός Κοινωνικής Ασφάλισης κατά την παροχή σύνταξης στους υπαλλήλους του, αλλά δυνάμει της σχέσης που το συνδέει με αυτούς και επί τη βάσει ειδικού συνταξιοδοτικού καθεστώτος (ΣτΕ 1970/2002, 1750/1993). Ας σημειωθεί ότι η ειδική δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί διαφορών από συντάξεις του Δημοσίου κατοχυρώθηκε συνταγματικά ενόψει ακριβώς αυτής της ιδιαιτερότητας του συνταξιοδοτικού καθεστώτος των υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου.

β.-Ενώ το ΣτΕ με τις Αποφάσεις της Ολομελείας του υπ. Αριθ. 2192 μέχρι 2196 του 2014 απαγορεύει την περαιτέρω μείωση των συντάξεων των στρατιωτικών , εν τούτοις με το σχετικό (α) επέρχονται σημαντικές μειώσεις στις συντάξεις.

γ.-Τεχνηέντως αποδεσμεύονται οι συντάξεις από τους μισθούς των εν ενεργεία και έτσι το Κράτος προσδοκά να παρακάμψει τις αποφάσεις της Ολομελείας του ΣτΕ 2192 μέχρι 2196 του 2014 και την 1128 του 2016.

δ.-Το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά την επεξεργασία του σχεδίου νόμου (μετέπειτα ν.4387/2016 ) είχε αποφανθεί ότι αυτό ήταν στα όρια της νομιμότητας κυρίως λόγω ένταξης των συνταξιούχων του Δημοσίου στο ίδιο Ταμείο με τους συνταξιούχους του ιδιωτικού Τομέα.

ε. Οι στρατιωτικοί όταν αποστρατεύονται δεν αποκαλούνται συνταξιούχοι , αλλά με τον αποστρατευτικό βαθμό που τους απονέμει η Πολιτεία με εκδιδόμενο Προεδρικό Διάταγμα π.χ. “Ταξίαρχος εν αποστρατεία”. Η απονομή του αποστρατευτικού βαθμού δεν μπορεί να είναι μόνο στα χαρτιά και για το θεαθήναι , πρέπει να έχει και το ανάλογο αντίκρυσμα.

στ.-Με τον ν.4337/2015 (τρίτο μνημόνιο-σελίδα 1021) δεσμεύεται η Κυβέρνηση ότι θα εξεύρει πόρους για την αποκατάσταση των συντάξεων , σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ , επομένως η μη τήρηση της δέσμευσης αυτής πέραν των άλλων είναι και παράνομη.

5.-Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Π.Καμμένος έχει πλειστάκις δεσμευθεί ότι το νέο ασφαλιστικό (σχετ. α) δεν θα αφορά τους στρατιωτικούς και τους αποστράτους και επ αυτού υπάρχει σύμφωνη γνώμη του Πρωθυπουργού κ. Α.Τσίπρα. Τελικά φαίνεται ότι οι θέσεις των Υπουργών Εργασίας και Οικονομικών είναι πιο ισχυρές από τις θέσεις του ΥΕΘΑ και συγκυβερνώντος.

6.-Κατόπιν των ανωτέρω καλούμε την Κυβέρνηση και ειδικά τον Πρωθυπουργό κ.Α.Τσίπρα , ως άμεσο βήμα , να εξαιρέσει τους στρατιωτικούς και τους αποστράτους από τον ν.4387/2016 , να σταματήσει κάθε περικοπή στις συντάξεις των στρατιωτικών και εφ όσον γίνουν αυτά να εφαρμόσει τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ 2192 μέχρι 2196 του 2014 και 1128 του 2016 το αργότερο από την 01-01-2018 (τότε λήγει η πληρωμή αναδρομικών του ν.4307/2014 ) , κατοχυρώνοντάς τες νομοθετικά από τούδε..

7.-Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι θα συνεχίσουμε τους δικαστικούς αγώνες σε Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δικαστήρια και ως πρώτο βήμα καταθέσαμε σήμερα προσφυγή ενώπιον του ΣτΕ κατά των σχετικών (α) και (β)..

8.-Το παρόν εκφράζει , αναλογικά και τις απόψεις των αποστράτων του Λ.Σ.-ΕΛΛ.ΑΚΤ. και της ΕΛ.ΑΣ , για τους ίδιους νομικούς , ουσιαστικούς και ηθικούς λόγους..

Υποστράτηγος .ε.α. Ε.Δανιάς Πρόεδρος ΕΑΑΣ

Συνταγματάρχης ε.α. Ν.Καίσαρης Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΣ

Αντιναύαρχος Π.Ν. ε.α. Σ.Περβαινάς Πρόεδρος ΕΑΑΝ και του Συντονιστικού

Αντιπλοίαρχος (Ε) Π.Ν.ε.α. Γ.Γεωργακόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΝ

Αντιπτέραρχος (Ι) Π.Α. ε.α. Σ.Καββούρης Πρόεδρος ΕΑΑΑ

Αντισμήναρχος (Ρ) Π.Α.ε.α. Ι.Κρανιάς Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΑ

Για την ακρίβεια

Ο Πρόεδρος του Συντονιστικού - Αντιναύαρχος Π.Ν.ε.α. Σ.Περβαινάς

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 08 Σεπτέμβριος 2016 08:49
 
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΑΑΑ & Φορέων (ΝΠΙΔ) της Π.Α PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΕΑΑΑ   
Τετάρτη, 06 Ιούλιος 2016 08:33

ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ 5 Τ.Κ.10677 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: 2103802241-2103820271
FAX: 2103825393
Αριθμ. Πρωτ: 550
Αθήνα 5 Ιουλίου 2016


ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ


Μετά τη συνάντηση του προέδρου Απτχου ( Ι ) ε.α. της ΕΑΑΑ Σ. Καββούρη και μελών του ΔΣ της ΕΑΑΑ με τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης κ. Πάνο Καμμένο στις 16-6-2016 και τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ Γιώργο Κατρούγκαλο στις 21-6-2016 κρίθηκε σκόπιμο από το ΔΣ/ΕΑΑΑ, να πραγματοποιηθεί ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή όλων των προέδρων των Παραρτημάτων καθώς και με τους προέδρους των συλλογικών φορέων ΝΠΙΔ (ΣΑΣΙ – ΕΣΜΑ – ΣΑΣ – ΣΑΣΥΔΑ – ΣΑΙΡ – ΠΑΣΟΙΠΑ – ΠΣΑΕΜΘ) της ΠΑ και του Σ.Α/Σ.Σ.Α.Σ.
Σκοπός της σύσκεψης ήταν να εξεταστούν τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται κυρίως μετά την ψήφιση του ασφαλιστικού νόμου, η ανταλλαγή απόψεων και η κατάθεση προτάσεων για την αντιμετώπιση της περαιτέρω μείωσης της σύνταξής μας που αποτελεί, κατά βάση, για την συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων μας και το οικογενειακό τους εισόδημα.
Συμπερασματικά:
Από τις συναντήσεις με τον ΥΕΘΑ και τον ΥΠΕΚΑ είναι πρόδηλο ότι υφίσταται μεταξύ τους μια σοβαρή διάσταση απόψεων των σοβαρών θεμάτων που σχετίζονται με τα ε.ε. και ε.α. στελέχη των Ε.Δ και ειδικότερα την υπαγωγή στον ΕΦΚΑ (Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης), όπως προβλέπεται στο άρθρο 4 του Ν. 4387/2016 για την οποία ο κ. Καμμένος δήλωσε κατηγορηματικά ότι αποτελεί κόκκινη γραμμή και έχει ζητηθεί η εξαίρεση των ειδικών μισθολογίων ενώ ο κ. Κατρούγκαλος ανέφερε ότι δεν θα υπάρξει καμία εξαίρεση από το νόμο που έχει ήδη ψηφιστεί.
Σοβαρή ανατροπή του συνταξιοδοτικού μας καθεστώτος αποτελεί η αποσύνδεση των συντάξεων από τους μισθούς των εν ενεργεία συναδέλφων μας, η οποία προβλέπονταν στον κώδικα «Στρατιωτικών και Πολιτικών Συντάξεων» με το ΠΔ 169/07. Η ανατροπή αυτή θα οδηγήσει σε μόνιμη και εσαεί καθήλωση των συντάξεων των αποστράτων που μελλοντικά θα αποτελεί πενιχρό επίδομα έναντι των μισθών των ε.ε, εξέλιξη που επιφυλάσσεται και για κάθε νέο απόστρατο.
Όλες οι κρατήσεις των μνημονιακών νόμων παραμένουν και ενισχύονται περαιτέρω.
Η εγγύηση του ύψους των σημερινών συντάξεων αποτελεί απλή ευχή καθώς με τον δημοσιονομικό «κόφτη» θα περικόπτονται αυτόματα δαπάνες, στις οποίες περιλαμβάνονται μισθοί και συντάξεις, σε περίπτωση απόκλισης από τους δημοσιονομικούς στόχους.
Η εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ για τους αποστράτους, για τον μεν ΥΠΕΚΑ κ. Κατρούγκαλο θα πρέπει να αναζητηθεί με αγωγές, για τον δε ΥΕΘΑ κ. Καμμένο στην καλή διάθεση και προαίρεση του Υπουργείου Οικονομικών.
Δυστυχώς, εδώ και μήνες παρακολουθούμε τον ΥΕΘΑ κ. Πάνο Καμμένο, όπως και οι προκάτοχοί του, να αποδέχεται όλα τα αιτήματα των αποστράτων και στη συνέχεια να αρκείται στην υπηρεσιακή διαβίβαση αυτών στο Υπουργείο Οικονομικών θεωρώντας ότι έτσι εξοφλεί το «χρέος» του προς τα εν αποστρατεία στελέχη.
Τονίζουμε ιδιαίτερα ότι ο νυν ΥΕΘΑ, από τον οποίο πείστηκαν πολλοί συνάδελφοί μας, δεν είναι απλό μέλος μια κυβέρνησης διορισμένο από τον πρωθυπουργό αλλά κυβερνητικός εταίρος και πρόεδρος του κόμματος των ΑΝΕΛ που συγκυβερνά με το ΣΥΡΙΖΑ. Θα περιμέναμε λοιπόν ο κ Καμμένος να μην διαβιβάζει απλά τα δίκαια αιτήματά μας στο Υπουργείο Οικονομικών αλλά εφόσον τα υιοθετεί να απαιτεί την άμεση εφαρμογή τους.
Οι αποφάσεις του ΣτΕ 2192 και 2194/12 με τις οποίες δικαιώθηκαν δικαστικά τα ε.ε. και ε.α. στελέχη αποτελούν κόλαφο για όλους, όσοι συστηματικά και εργολαβικά έχουν αναλάβει το ρόλο της συκοφάντησής μας στην κοινωνία ως δήθεν προνομιούχων που τυγχάνουν ειδικής μεταχείρισης.
Σύμφωνα λοιπόν με την απόφαση του ΣτΕ τα στελέχη των Ε.Δ και ΣΑ δικαιούνται και είναι υποχρέωση της πολιτείας να τους μεταχειρίζεται με ειδικό τρόπο γιατί στα στελέχη των Ε.Δ:
α. Απαγορεύεται να ασκούν οποιοδήποτε επάγγελμα ή να ασχολούνται με οποιαδήποτε αμειβομένη εργασία.
β. Ή διαρκής ετοιμότητα και επιφυλακή χωρίς διάκριση αν είναι ημέρα ή νύχτα, εργάσιμη ή αργία, όπως και οι Συνταγματικοί περιορισμοί λόγω αναγνώρισης της ιδιαιτερότητας των καθηκόντων των στελεχών των Ε.Δ, ορίζουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο υπηρετείται το ύψιστο και πρωτεύον αγαθό της Ασφάλειας της Χώρας και του Λαού. Στη βάση αυτών των δεδομένων είναι πρόδηλη η ευθύνη και η υποχρέωση της Πολιτείας και της εκάστοτε Κυβέρνησης να εξασφαλίζει αποδοχές αξιοπρεπούς διαβίωσης στα εν ενεργεία και στα εν αποστρατεία στελέχη των Ε.Δ. Αυτό κάνουν όλες οι ευνομούμενες Δημοκρατίες.
Παρ’ όλα αυτά εμείς ουδέποτε ζητήσαμε ειδική μεταχείριση καθώς αποτελούμε αναπόσπαστο κομμάτι του Ελληνικού λαού που με τις δικές του θυσίες διατηρείται υψηλό το φρόνημα και το αξιόμαχο των Ε.Δ. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορούμε να αποδεχτούμε να αντιμετωπιζόμαστε ως πολίτες Β Κατηγορίας και υποζύγια που αντέχουν τα πάντα.
Από την πλευρά μας ενδεικτικά, στις ιδιαιτερότητες του στρατιωτικού επαγγέλματος, θα προσθέταμε τις χιλιάδες απλήρωτες ώρες υπερωριακής απασχόλησης, αυτονόητες για κάθε άλλο εργαζόμενο, στις οποίες περιλαμβάνονται εορτές, αργίες, νυχτερινή και ανθυγιεινή εργασία.
Προκαλούμε κάθε «καλοπροαίρετο» Υπουργό και την κυβέρνηση να εφαρμόσει στην πράξη τα περί ισότητας και ίσης μεταχείρισης των εργαζομένων εφαρμόζοντας και για τα στελέχη των Ε.Δ τη νομοθεσία για την υπερωριακή εργασία που διέπει κάθε άλλο εργαζόμενο του δημόσιου τομέα.
Η απλήρωτη αυτή εργασία που μεταφράζεται σε πραγματικά χρόνια υπηρεσίας για τα στελέχη των Ε.Δ σκανδαλωδώς παραβλέπεται από τους κάθε λογής κοινωνικά ευαίσθητους της ισότητας και της ίσης μεταχείρισης.
Οι αποφάσεις του ΣτΕ είναι παρόμοιες και αφορούν τα ε.ε. και ε.α στελέχη των Ε.Δ και θα πρέπει να τύχουν καθολικής εφαρμογής όπως αυτής της προηγούμενης κυβέρνησης που αποφάσισε, έστω και πρωτοτυπώντας παγκοσμίως, να εφαρμόσει μια δικαστική απόφαση κατά το ήμισυ, 50%.
Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η διαβεβαίωση του ΥΕΘΑ ότι έχουν εξευρεθεί τα ποσά από τους κωδικούς του ΥΠΕΘΑ για τα ε.ε. στελέχη των Ε.Δ ενώ οι απόστρατοι θα πρέπει να εκλιπαρούν το Υπουργείο Οικονομικών. Δυστυχώς εάν δεν εφαρμοστεί άμεσα η απόφαση την ίδια τύχη θα έχουν και οι συνάδελφοί μας που θα αποστρατευθούν στο άμεσο μέλλον. Μπορεί με αυτή τη λογική να καλλιεργήσει οποιαδήποτε εμπιστοσύνη μεταξύ των θεσμών και των στελεχών των Ε.Δ;


Με βάση τα παραπάνω καλούμε:

1. Την ηγεσία των Ε.Δ να αναλογιστεί τις ευθύνες της απέναντι στους αποστράτους συναδέλφους τους οι οποίοι υφίστανται μια διαρκή υποβάθμιση του βιοτικού τους επιπέδου. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το υψηλό αίσθημα ευθύνης, οι αυξημένες υποχρεώσεις, η αφοσίωση στο καθήκον οδηγεί στον παραμερισμό στοιχειωδών καθημερινών ατομικών και οικογενειακών αναγκών, επιδίωξη ικανοποίησης κάθε εργαζόμενου. Θέλουμε όμως να τονίσουμε ότι και μετά την αποστρατεία, που σύντομα ή αργά έρχεται για όλους, υπάρχει ζωή και οικογένειες που έχουν ανάγκες και αυτές στοιχειωδώς θα πρέπει να καλύπτονται. Δεν περιποιεί τιμή για κανένα και ιδιαίτερα για την πολιτεία μιας χώρας που θέλει να ανήκει στο σκληρό πυρήνα της Ε.Ε τα εν ενεργεία και ε.α. στελέχη των Ε.Δ να βρίσκονται σε αναζήτηση εργασίας με μισθό ανειδίκευτου εργάτη προκειμένου να περισώσουν μέρος της αξιοπρέπειάς τους και να ανταποκριθούν στις βασικές τους υποχρεώσεις.
2. Τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης να ασκήσει όλο το ειδικό βάρος που φέρει τηρώντας αδιαίρετα τις υποσχέσεις που έδωσε στα ε.ε. και ε.α. στελέχη των Ε.Δ και απαιτώντας από την κυβέρνηση:

α.
Την άμεση εφαρμογή των αποφάσεων του ΣΤΕ με τρόπο ενιαίο και καθολικό όπως προεκλογικά είχε δεσμευθεί.
β. Να αποδοθούν στο ακέραιο όλες οι οφειλές φορέων του δημοσίου, όπως το ΕΚΑΒ και ο ΕΟΠΠΥ, ύψους άνω των 140 εκατομμυρίων ευρώ, στην Π.Α. και στο Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας.
γ. Την απόδοση στους πραγματικούς δικαιούχους (Π.Α) ,σε εκείνους δηλαδή που προσφέρουν τις συγκεκριμένες υπηρεσίες, του αναλογούντος μεριδίου από το ποσό που καταβάλλει το EUROCONTROL.
δ. Να κατοχυρώσει την σύνδεση των συντάξιμων αποδοχών των αποστράτων με τους μισθούς των εν ενεργεία συναδέλφων τους όπως ισχύει με το ΠΔ 169/07 του «Κώδικα Στρατιωτικών και Πολιτικών Συντάξεων» και έχει τεκμηριωθεί απολύτως στην απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου υπ. αριθμ. 46/2005, βάσει της οποίας έχουν γίνει έως σήμερα  οι αναπροσαρμογές των συνταξίμων αποδοχών, ένεκα της αντιστοίχου αναπροσαρμογής των μισθολογικών δεδομένων των εν ενεργεία, που επηρεάζουν τον υπολογισμό τους.
ε. Να εξασφαλίσει άμεσα όπως κατ’ επανάληψη έχει υποσχεθεί την εξαίρεση των ειδικών μισθολογίων από την υπαγωγή στον ΕΦΚΑ. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου Περί Ιεραρχίας και Προαγωγών των Ε.Δ., οι Αξιωματικοί μετά την αποστρατεία τους εγγράφονται στα στελέχη της εφεδρείας των Ε.Δ, διατηρώντας τοιουτοτρόπως την εσαεί οιονεί ιδιότητα του Στρατιωτικού. Συνεπώς η υπαγωγή στον ΕΦΚΑ τυγχάνει παράνομη, αντισυμβατική και αντίκειται στις αρχές της χρηστής Διοίκησης.
στ. Να άρει τα παράλογα ηλικιακά ρατσιστικά κριτήρια περικοπής των συντάξεων για όσους αποστρατεύθηκαν με αίτησή τους οι οποίοι κάνοντας χρήση νόμων της Ελληνικής πολιτείας τιμωρήθηκαν, από την ίδια, με τη λεηλασία της σύνταξής τους.
ζ. Να δοθεί νομικά η δυνατότητα στο ΜΤΑ, που δεν χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, να χρησιμοποιεί τα αποθεματικά του, κατά την κρίση του ΔΣ με αποτελεσματικό και βιώσιμο τρόπο, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των μετόχων και μερισματούχων.
Τα κυβερνητικά κόμματα, ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ καθώς και ο ίδιος ο σημερινός Πρωθυπουργός κ. Τσίπρας με έντονο τρόπο και επανειλημμένα είχαν αναφερθεί στο PSI και τη λεηλασία που υπέστησαν τα ΝΠΔΔ με τη ζημιά για το ΜΤΑ να ανέρχεται στα 31,1 εκατομμύρια ευρώ. Φυσιολογικά θα ανέμενε κανείς την πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την κατάργηση του Ν. 1611/1950 βάση του οποίου τα αποθεματικά των ΝΠΔΔ επιβάλλεται να κατατίθενται στην Τράπεζα της Ελλάδος. Δυστυχώς αυτό που συμβαίνει είναι η εντονότερη και αυστηρότερη εφαρμογή του νόμου με τα εναπομείναντα αποθεματικά να είναι σχεδόν δεσμευμένα στην Τράπεζα της Ελλάδος.
Η σημερινή κυβέρνηση και οι κυβερνητικοί εταίροι αναγνώρισαν προεκλογικά ότι οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι και ιδιαίτερα οι άνεργοι αντιμετωπίζουν ανθρωπιστική κρίση και δεν υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω υποχώρησης του βιοτικού τους επιπέδου. Δεσμεύθηκαν ότι, ως ισοδύναμα, για την ανακούφιση των εργαζομένων και των συνταξιούχων θα πατάξουν τη φοροδιαφυγή, τη φοροκλοπή και θα επιστραφούν τα κλεμμένα στα δημόσια ταμεία. Δυστυχώς αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ότι τα θύματα του τρίτου μνημονίου είναι τα συνήθη υποζύγια, εργαζόμενοι και συνταξιούχοι, όπως του πρώτου και του δεύτερου μνημονίου.
Τα ηλικιακά κριτήρια (!) και οι περικοπές των συντάξεων χηρείας που αναφέρονται στο άρθρο 12 του ν.4387/2016 δεν μπορούν να έχουν οποιαδήποτε αναφορά σε κράτος πρόνοιας και κοινωνικής πολιτικής. Το μέτρο ειδικά με το 55ο έτος της ηλικίας του / της επιζώντος συζύγου, πλήττει ιδιαίτερα τα στελέχη των Ε.Δ που λόγω της φύσης του επαγγέλματος αποστρατεύονται σε μικρότερη ηλικία και δυστυχώς μάλλον εξ αιτίας του επαγγέλματος φεύγουν και από τη ζωή σε μικρότερη ηλικία ενώ οι οικογενειακές υποχρεώσεις είναι ιδιαίτερα αυξημένες.
Τα ισοδύναμα μέτρα που διαρκώς και με μεγάλη ευκολία βρίσκονται για τα στελέχη των Ε.Δ, αφού πρώτα έχουν ψηφιστεί, είμαστε βέβαιοι ότι οδηγούν περαιτέρω στην υποβάθμιση της μαχητικής ικανότητας και αποτελεσματικότητας των Ε.Δ. Η χώρα μας βρίσκεται στο κέντρο σεισμικών αναταράξεων γεωπολιτικής αστάθειας και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα συνεχίζουν, με εντονότερο τρόπο, να αμφισβητούνται με τη χρήση στρατιωτικής ισχύος. Οι απειλές και η στρατιωτική «διπλωματία» δεν αντιμετωπίζονται, παρά, με τη ικανότητα χρήσης ανάλογης ισχύος και όχι με ευχολόγια και παλικαρισμούς χωρίς υπόβαθρο. Οι Ε.Δ κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν και σήκωσαν όλο το βάρος της διαχείρισης των μεταναστευτικών ροών προς τη χώρας μας, έργο άλλων φορέων και υπευθύνων, και το έπραξαν με αυταπάρνηση και εξαιρετική επιτυχία, με πενιχρά μέσα και πέραν του καλώς εννοούμενου καθήκοντος, περισώζοντας την τιμή και αξιοπρέπεια της χώρας.
Αυτά τα εναπομείναντα πενιχρά μέσα, εάν καταστούν ανύπαρκτα με τη διαρκή χρήση τους ως ισοδύναμα, καμία ποιοτική υπεροχή του προσωπικού δεν μπορεί να αντισταθμίσει. Η κυβέρνηση ας αναλογιστεί τις εθνικές της ευθύνες και ας αναζητήσει αλλού ισοδύναμα που είναι και πολλά και σκανδαλωδώς προκλητικά.
Στην κατεύθυνση αυτή η ΕΑΑΑ θα πράξει ότι είναι δυνατόν για να προασπίσει τα συμφέροντα των μελών της και να αναδείξει τα προβλήματα των ενεργεία συναδέλφων μας χρησιμοποιώντας όλα τα νόμιμα μέσα.


Για τους συμμετέχοντες,


Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας (Ε.Α.Α.Α)
Σύνδεσμος Αποφοίτων Σχολής Ικάρων (Σ.Α.Σ.Ι)
Επιστημονικός Σύλλογος Μηχανικών Αεροπορίας (Ε.Σ.Μ.Α)
Σύνδεσμος Αποφοίτων Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Α/Σ.Σ.Α.Σ)
Σύλλογος Αποφοίτων Σ.Τ.Υ.Α. (Σ.Α.Σ)
Σύλλογος Αποφοίτων Σ.Υ.Δ. (Σ.Α.Σ.Υ.Δ.Α)
Σύλλογος Αποστράτων Ραδιοναυτίλων (Σ.Α.Ι.Ρ)
Πανελλήνιος Σύλλογος Αποστράτων Εθελοντών Μακράς Θητείας (Π.Σ.Α.Ε.Μ.Θ)
Πανελλήνιος Σύλλογος Οικογενειών Πεσόντων Αεροπόρων (ΠΑ.Σ.ΟΙ.Π.Α)


Ο Διευθύνων Σύμβουλος
Ιωάννης Κρανιάς
Αντισμήναρχος (Ρ) ε.α


Ο Πρόεδρος

Σπυρίδων Καββούρης

Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 06 Ιούλιος 2016 08:40
 
ΣΑΣΥΔΑ-Ανακοίνωση για τη Διάλυση των Σχολών ΣΤΥΑ-ΣΥΔ-ΣΙΡ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΕΑΑΑ   
Δευτέρα, 04 Ιούλιος 2016 14:55

https://sasyda.blogspot.gr/

ΣΑΣΥΔΑ: H ιστορία των Aνωτέρων Σχολών της Πολεμικής μας Aεροπορίας (ΣTYA, ΣYΔ, ΣIP) δεν σβήνεται με μια διάταξη νόμου. H προσπάθειά μας συνεχίζεται μέχρι τελικής δικαίωσης

alt


Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Oι Σύλλογοι Aποφοίτων AΣΣY Π.Α. (ΣAΣ-ΣAΣYΔA-ΣAIP) με αίσθημα ευθύνης απέναντι στα μέλη τους αλλά και στο σύνολο των αποφοίτων των Σχολών τους, ευρίσκονται σε συνεχή καθημερινό αγώνα ενημέρωσης, με τη σοβαρότητα που αρμόζει σε όλους εμάς, χωρίς τυμπανοκρουσίες και περιττή δημοσιότητα, τόσο της Πολιτικής όσο και της Στρατιωτικής Hγεσίας του YΠEΘA καθώς και των πολιτικών κομμάτων (τομείς Eθνικής Άμυνας) που εκπροσωπούνται στη Bουλή των Eλλήνων.
Mοναδική μας επιδίωξη είναι η σαφής και ξεκάθαρη κατάθεση των απόψεών μας, χωρίς υποσημειώσεις, επί συγκεκριμένων διατάξεων που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου "Pύθμιση Θεμάτων Yπουργείου Eθνικής Άμυνας".
Eιδικότερα οι προτάσεις μας, συνοπτικά, αναφέρονται στα κάτωθι θέματα:
α. Στο ζήτημα της ίδρυσης ενιαίας Σχολής, θεωρούμε ότι η ενοποίηση των Σχολών (ΣTYA-ΣYΔ-ΣAIP) θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης και των υποδομών υποδοχής και διαμονής των σπουδαστών καθώς επίσης και στην περαιτέρω ανάπτυξη των στρατιωτικών αξιών.
Eίμαστε όμως ριζικά αντίθετοι στην κατάργηση της ονοματολογίας των Σχολών.
H κάθε Σχολή αποτελεί όλα αυτά τα χρόνια μια αυτόφωτη ακαδημία ανάδειξης μικρών ηγητόρων, ένας συναισθηματικός φάρος 13.000 συναδέλφων μας που ακόμα και σήμερα φωτίζει τα βήματά τους. Eιλικρινά, θα μπορούσε ποτέ να υπάρξει Πολιτική ή Στρατιωτική Aρχή, η οποία θα πρότεινε τη κατάργησή τους, τη διαγραφή τους με μια μονοκονδυλιά;
Δεν καταλαβαίνουν ότι με τον τρόπο αυτό σβήνουν ένα κομμάτι της λαμπρής ιστορίας της Πολεμικής Aεροπορίας;
Δεν αντιλαμβάνονται ότι με την προτεινόμενη διάταξη επιχειρούν, χωρίς βέβαια να το καταφέρουν, να διαγράψουν από την καρδιά και την ψυχή 13.000 αποφοίτων την πρώτη νιότη τους, την αφετηρία της στρατιωτικής τους σταδιοδρομίας.
H πρότασή μας είναι σαφής, οι Kατευθύνσεις Tεχνολογικής Yποστήριξης, Eπιχειρησιακής Yποστήριξης και Διοικητικής - Eφοδιαστικής Yποστήριξης να φέρουν την ονομασία ΣTYA, ΣIP και ΣYΔ αντίστοιχα.
Tέλος προτείνεται να διαγραφεί ο προσδιοριστικός όρος "Yπαξιωματικών", που υφίσταται στην προτεινόμενη ονομασία της νέας Σχολής (ΣYA), άλλωστε δεν υπάρχει αντίστοιχος προσδιοριστικός όρος "Aξιωματικών" στα Aνώτατα Στρατιωτικά Eκπαιδευτικά Iδρύματα (AΣEI) - Σχολή Iκάρων, Eυελπίδων και Nαυτικών Δοκίμων και η νέα Σχολή να ονομάζεται Στρατιωτικό Tεχνολογικό Eκπαιδευτικό Ίδρυμα Πολεμικής Aεροπορίας (ΣTEI-ΠA).
β. O βαθμός αποφοίτησης των σπουδαστών από τη νέα Σχολή, σαφώς θα πρέπει να είναι αυτός του Eπισμηνία και όχι του Σμηνία που προτείνεται. Όπως έχουμε υποστηρίξει και κατά το πρόσφατο παρελθόν, δεν νοείται αναβάθμιση της Σχολής, βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, επιμήκυνση  του χρόνου σπουδών, χωρίς την ιεραρχική αναρρίχηση του βαθμού αποφοίτησης των σπουδαστών. Άλλωστε τούτο επιβάλλει και το υψηλό επίπεδο μόρφωσης των σπουδαστών που εισάγονται στα AΣΣY, όταν τα μόρια εισαγωγής τους ανέρχονται από 16.000 έως 19.300.
Στο ερώτημα που τίθεται από βαρυγγομούντες συνομιλητές μας, αναφορικά με την επιστημονική βαθμίδα υπαγωγής των Σχολών μας, απαντούμε ότι η μόνη ορθή οδός είναι η απόσυρση των διατάξεων που αναφέρονται στην ίδρυση της νέας Σχολής και η επανεξέταση του θέματος, εντός συγκεκριμένου χρόνου, ώστε να δοθεί η ευκαιρία, σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να καταθέσουν τις απόψεις τους.
Σε πρώτο στάδιο θεωρούμε-προτείνουμε οι Σχολές να αναβαθμιστούν σε επίπεδο TEI, ώστε τα πτυχία των Σχολών μας να είναι ισοδύναμα με αυτά των Tεχνολογικών Iδρυμάτων. Aργότερα, όταν ωριμάσουν οι συνθήκες και δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές, η Διοίκηση έχει τη δυνατότητα να ζητήσει την υπαγωγή τους στην επόμενη βαθμίδα.
Όλες οι Δημόσιες Yπηρεσίες επιδιώκουν να έχουν στο δυναμικό τους άριστους επαγγελματίες και τούτο διότι οι Διοικήσεις των Yπηρεσιών αυτών αντιλαμβάνονται ότι η ποιότητα του παραγόμενου έργου έχει άμεση σχέση με το επίπεδο μόρφωσης του υπηρετούντος προσωπικού.
Mόνο οι μέτριοι δυσανασχετούν με την πρόοδο των συναδέλφων τους, γιατί προφανώς τους διαταράσσουν την καθημερινή τους ραστώνη και τους υποχρεώνουν να επανεξετάσουν την παρουσία τους στον εργασιακό τους χώρο.
γ. H επανεξέταση του καταληκτικού βαθμού των αξκών προελεύσεως AΣΣY, με βάση την επιχειρούμενη αναβάθμιση των Σχολών μας, θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο άμεσης προτεραιότητας.
H πρότασή μας ξεκάθαρη, Σμχοι οι μη πτυχιούχοι AEI, Tαξχοι οι πτυχιούχοι AEI.
Tο βασικό μας επιχείρημα για την προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση στηρίζεται στο γεγονός ότι ο άριστος επαγγελματισμός των στελεχών μας και το υψηλό επίπεδο ακαδημαϊκής τους μόρφωσης επιβάλλουν την ανάδειξή τους σε θέσεις ευθύνης (Δκτές Mονάδων, Δντές Διευθύνσεων κλπ), φέροντας τον προβλεπόμενο από τους ΠOY βαθμό (Σμχου).
H δυναμική που εκπέμπουν τα εν λόγω στελέχη, θα πρέπει να διοχετευθεί σε όλους τους τομείς της Πολεμικής Aεροπορίας, με μοναδικό στόχο την αύξηση της μαχητικής της ικανότητας και παράλληλα την εκπλήρωση της αποστολής της, του κοινωνικούς της έργου, κατά τις περιόδους ειρήνης.
Θα πρέπει να εφαρμοστεί η λογική της αμφίδρομης προσφοράς και αναγνώρισης, διότι διαφορετικά η στασιμότητα και η μη θέσπιση αρχών επιβράβευσης, όπως είναι η προαγωγή, οδηγεί ικανότατα στελέχη προελεύσεως AΣΣY στο περιθώριο, τους στερεί το δικαίωμα να ονειρεύονται την καταξίωσή τους στο χώρο που αγάπησαν, στο χώρο που τιμήθηκαν και τίμησαν με την καθημερινή επίπονη εργασία τους.
Aδυνατούμε να αντιληφθούμε τη λογική, εάν υπάρχει, και τις ενδόμυχες σκέψεις ορισμένων ανεκδιήγητων κύκλων των οποίων το όνειρο είναι οι απόφοιτοι AΣΣY να προάγονται μέχρι το βαθμό του Aνθσγού.
H ποταπότητα μιας πρότασης, όπως η προαναφερόμενη, αντικατοπτρίζει την ελεεινότητα αυτών που την προτείνουν. Eίναι άνθρωποι χαμηλών προσόντων και ικανοτήτων, που αδυνατούν να συγκριθούν με τους συναδέλφους τους της αυτής κατηγορίας, και προσπαθούν, με τέτοιου είδους προτάσεις, να καλύψουν το έλλειμμα επαγγελματισμού τους.
O άριστος επαγγελματίας χαίρεται και επιζητεί την αναβάθμιση των συναδέλφων του, γιατί δεν έχει να φοβηθεί τίποτα, σε αντίθεση με τον "μικρό" και "μίζερο", του οποίου η δύναμη αντλείται από την υπηρεσιακή αδυναμία των βαθμολογικά κατωτέρων του, που επιθυμεί την ισοπέδωση και τη στασιμότητα των τελευταίων, προκειμένου να νιώθει σίγουρος και ακλόνητος στην υπηρεσιακή του θέση.
Eίναι κρίμα που "ακούγονται" τέτοιου είδους προτάσεις, το μόνο βέβαιο είναι ότι θα παραμείνουν μόνο προτάσεις και διακαείς πόθοι των συγκεκριμένων κύκλων που διακατέχονται από το σύνδρομο της ιδιοκτησιακής αντίληψης και του ρατσισμού.
δ. Eπίσης επιχειρείται, με σχετική διάταξη, ο επανακαθορισμός της αρχαιότητας των αξκών του άρθρου 2β(5) του ν.3883/2010 (μονιμοποιηθέντες εθελοντές του ν.δτος 445/74 και του ν.705/77), σε βάρος των αξκών προελεύσεως AΣΣY, αφού σύμφωνα με τη διατύπωση της διάταξης, θα είναι μόνο νεότεροι των ομοιόβαθμών τους που προέρχονται από τα AΣEI και όχι και των προερχόμενων από τις AΣΣY, που ισχύει μέχρι σήμερα. Oυσιαστικά ανατρέπεται το προβάδισμα (αρχαιότητα) των αποφοίτων των Σχολών μας, κάτι που ίσχυε από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας των AΣΣY, έναντι των δύο άλλων προαναφερόμενων κατηγοριών.
H πρόταση μας αναφέρεται ξεκάθαρα στην άμεση άρση της υπόψη διάταξης, καθόσον έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την επιχειρούμενη και φημολογούμενη αναβάθμιση των AΣΣY.
ε. Tέλος προτάθηκε να συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου διάταξη, η οποία θα δίνει το δικαίωμα στους αξιωματικούς προελεύσεως AΣΣY να παραμένουν στην ενεργό υπηρεσία, κατόπιν επιθυμίας τους, μέχρι το 58ο έτος της ηλικίας τους, χωρίς βέβαια να δημιουργείται βαθμολογικό - εξελικτικό πρόβλημα στους νεώτερους αξιωματικούς της ίδιας κατηγορίας.
H πρότασή μας είναι να τίθενται, μετά τη συμπλήρωση 35ετίας, εκτός οργανικών θέσεων (EOΘ).
Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,
Eίναι γεγονός ότι διανύουμε μια περίοδο ριζικών αλλαγών, οι οποίες δυστυχώς, μας οδηγούν προς τα πίσω, τόσο στον οικονομικό όσο και στον επαγγελματικό τομέα.
Πιστεύουμε ότι η επίλυση των προβλημάτων μας προϋποθέτει κοινή προσπάθεια-πορεία από μέρους όλων των συναδέλφων, με συγκεκριμένους στόχους και υπό την καθοδήγηση των θεσμικών Eνώσεων.
Eίναι γεγονός, και αυτό θα πρέπει να επισημανθεί, ότι το μικρόβιο της δημοσιότητας αρχίζει να δρα καταλυτικά και στο χώρο μας, αφού αυτόκλητοι συνάδελφοι, επιζητούν την δημοσιότητα του 10λεπτου, αναπτύσσουν τα αιτήματά μας για όλους εμάς, χωρίς την δική μας συγκατάθεση.
H θέση μας είναι πάγια και την διατυπώνουμε για άλλη μια φορά, οι Σύλλογοι-Σύνδεσμοι Aποφοίτων AΣEI-AΣΣY είναι οι πυρήνες δράσης, συλλογής και επεξεργασίας των θεμάτων που απασχολούν τα εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελέχη.
H EAAA, σε ότι αφορά τα στελέχη της Π.A., θα πρέπει να προΐσταται, να είναι ο μπροστάρης σε αυτή την προσπάθεια, για όλα τα θέματα των στελεχών. Ήδη τα πρώτα ενθαρρυντικά δείγματα αγαστής συνεργασίας EAAA - Παραρτημάτων με τους Συλλόγους-Συνδέσμους Aποφοίτων AΣEI-AΣΣY έχουν λάβει τη μορφή παρεμβάσεων προς την Πολιτική και Στρατιωτική Hγεσία του YΠEΘA σε θέματα μείζονος σημασίας (οικονομικά, σχολιασμός σχεδίων νόμου κλπ.)
Aπό την μεριά μας συγχαίρουμε την EAAA για το έργο που επιχειρεί να παράξει και δηλώνουμε παρόντες σε κάθε συλλογική προσπάθειά της.
O ΣAΣYΔA θα παρακολουθεί καθημερινά τα θέματα που απασχολούν τα στελέχη μας, θα παρεμβαίνει ουσιαστικά στην διαμόρφωση των τελικών αποφάσεων, προκειμένου το τελικό αποτέλεσμα να προσεγγίσει τις επιδιώξεις μας.
H προσπάθειά μας συνεχίζεται, οι δυσμενείς αποφάσεις της Hγεσίας του YΠEΘA δεν μας πτοούν, αντίθετα μας δυναμώνουν μας κάνουν πιο ρεαλιστές, πιο δύσπιστους στα λόγια εφησυχασμού, και προχωράμε όλοι μαζί, στον ίδιο δρόμο, για την τελική δικαίωση.

Tο Δ.Σ. του ΣAΣYΔA

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 04 Ιούλιος 2016 15:03
 
Έφυγε από τη Ζωή PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΕΑΑΑ   
Τρίτη, 14 Ιούνιος 2016 16:23

Έφυγε σήμερα Τρίτη (14-5-2016) από τη ζωή ο συνάδελφος, Σμχος ε.α Νταφόπουλος Θωμάς. Ο εκλιπών γεννήθηκε το 1950 στο Λάρισα, εισήλθε στη ΣΤΥΑ το 1969 (Σειρά 21η -Ειδικότητα ΤΥΜ) και αποστρατεύθηκε το 2004. Η νεκρώσιμος ακολουθία θα γίνει αύριο 15-6-2016 στις 11:30 από τον Ιερό Ναό του Αγίου Αθανασίου στη Λάρισα

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 14 Ιούνιος 2016 16:24
 
Τροποποιητική Φορολογική Δήλωση με Αναδρομικά Προηγουμένων Ετών από Μισθούς ή Συντάξεις PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΕΑΑΑ   
Δευτέρα, 16 Μάιος 2016 19:16

alt

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΛΑΡΙΣΑΣ

Τροποποιητική δήλωση με αναδρομικά προηγουμένων ετών από μισθούς ή συντάξεις

Γενικά

Σύμφωνα με την απόφαση ΠΟΛ. 1088/17.4.2015, έτσι όπως αυτή τροποποιήθηκε με την απόφαση ΠΟΛ.1132/25.6.2015, αναφορικά με την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος λόγω αναδρομικών μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών, έγιναν γνωστά τα ακόλουθα:

Για τις τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που υποβάλλονται από μισθωτούς ή συνταξιούχους με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών, αυτές θα παραλαμβάνονται χωρίς κυρώσεις μέχρι το τέλος του φορολογικού έτους στο οποίο εκδόθηκαν οι βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων.

Με βάση τα ανωτέρω, η προθεσμία για την υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων -λόγω αναδρομικών μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών-, εκπνέει στο τέλος του φορολογικού έτους στο οποίο εκδόθηκαν οι βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων. Δηλαδή, αν για παράδειγμα οι βεβαιώσεις αυτές εκδόθηκαν μέσα στο φορολογικό έτος 2015, τότε οι τροποποιητικές δηλώσεις μπορούν να υποβληθούν χωρίς κυρώσεις μέχρι την 31.12.2016.

Οι συμπληρωματικές - τροποποιητικές δηλώσεις παρελθόντων ετών, υποβάλλονται χειρόγραφα στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

Συνεπώς, όλες οι τροποποιητικές δηλώσεις με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών (π.χ. 2014), μπορούν να υποβληθούν εμπρόθεσμα στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. μέχρι το τέλος του φορολογικού έτους που εκδόθηκαν οι σχετικές βεβαιώσεις. Οι δηλώσεις αυτές υποβάλλονται σε 2 αντίτυπα στον προϊστάμενο της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας προσωπικώς από τον φορολογούμενο ή από πρόσωπο ειδικά εξουσιοδοτημένο για αυτό.

Με το Ν.4307/14 εφαρμόστηκαν κατά 50% οι αποφάσεις του Σ.Τ.Ε 2192/14 & 2194/14 και χορηγήθηκαν αναδρομικά στους ε.ε και ε.α Στρατιωτικούς και Σ.Α που αφορούν την χρονική περίοδο από 1-08-2012 έως 31-12-2014. Τα αναδρομικά βάση του Ν4307/14 θα δοθούν σε δόσεις στα έτη 2015, 2016, και 2017 άρα τροποποιητικές δηλώσεις θα υποβληθούν φέτος, το 2017 και το 2018.

Παράδειγμα

Έστω ότι για τον φορολογούμενο "Χ" έχουν ανέβει για το φορολογικό έτος 2015 τα ακόλουθα στοιχεία συντάξεων από τους αρμόδιους φορείς.

alt

Όπως βλέπουμε στην παραπάνω εικόνα στο είδος αποδοχών εκτός της σύνταξης και του μερίσματος που αφορούν στο φορολογικό έτος 2015, υπάρχει ακόμη μια γραμμή που αφορά σε αναδρομικά ποσά για το έτος 2014 Για τα ποσό αυτό πρέπει να υποβληθεί τροποποιητική δήλωση.

α. Τροποποιητική δήλωση οικονομικού έτους 2014

Με βάση τα στοιχεία της βεβαίωσης που αφορά στα αναδρομικά για το έτος 2014, πρέπει να υποβληθεί τροποποιητική δήλωση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. μέχρι την 31/12/2016, στην οποία θα αναγραφεί μόνο το ανωτέρω ποσό, ο φόρος που αναλογεί, ο φόρος που παρακρατήθηκε και τίποτα παραπάνω. Δηλαδή στο έντυπο Ε1 θα αναγραφεί μόνο αυτό το ποσό και στο σώμα της δήλωσης θα αναγράφεται σε εμφανές σημείο ότι πρόκειται για τροποποιητική δήλωση λόγω αναδρομικών.

alt

Όταν ο αρμόδιος υπάλληλος θα εισάγει τα ανωτέρω ποσά της τροποποιητικής δήλωσης στο σύστημα, στη συνέχεια θα εκδοθεί νέο εκκαθαριστικό σημείωμα, όπου θα εμφανίζει εκτός των άλλων το αρχικό, αλλά και το τελικό ποσό φόρου που προέκυψε μετά την υποβολή της τροποποιητικής δήλωσης.

Επισήμανση

Εν προκειμένω, για ανωτέρω τροποποιητικές δηλώσεις με αναδρομικά προηγουμένων ετών, το μόνο δικαιολογητικό που πρέπει να προσκομίσει ο φορολογούμενος είναι μία εκτύπωση από το σύστημα του taxis ή τη σχετική βεβαίωση από τον αρμόδιο φορέα. Βέβαια, ο υπάλληλος της Δ.Ο.Υ. έχει πρόσβαση μέσω του συστήματος και βλέπει ποια ποσά έχουν ανέβει στον φορολογούμενο και αφορούν σε αναδρομικές αποδοχές ή συντάξεις.

Διευκρίνιση: Τα ανωτέρω απηχούν τις απόψεις του:

Κωνσταντίνου Δημ. Γραβιά

Πτυχιούχου Οικον. Παν/μίου Πειραιά

Λογιστής – φοροτεχνικού

Μέλος της επιστημονικής ομάδας του TAXHEAVEN

ΒΗΜΑΤΑ για την Υποβολή της Τροποποιητικής Δήλωσης.


ΒΗΜΑ 1. Εκτυπώνω από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους τη βεβαίωση συντάξεων

α. https://portal.gsis.gr/portal/page/portal/SYNTMIST

alt

β.

alt

γ.


δ.

alt

ε.

alt

Ενναλακτικά μπορούμε να δούμε από το taxisnet.gr τη βεβαίωση αποδοχών

alt


ΒΗΜΑ 2. Συμπληρώνω το Ε1 με το ποσό των αναδρομικών

α. Εκτυπώνω

alt

β. Συμπληρώνω

alt

Σημείωση. Επειδή οι κατά τόπους ΔΟΥ δεν εφαρμόζουν ενιαία πολιτική για την παραλαβή των τροποποιητικών δηλώσεων συνιστάται οι φορολογούμενοι να φέρουν μαζί τους, αντίγραφο του αρχικού Ε1 καθώς και του εκκαθαριστικού.

ΒΗΜΑ 3. Αντίγραφο του αρχικού Ε1 (Εκτυπώνω) για το 2014, δηλ. δηλώσεις έτους 2015

alt

ΒΗΜΑ 4. Αντίγραφο του αρχικού εκκαθαριστικού (Εκτυπώνω) για το 2014, δηλ. δηλώσεις έτους 2015

alt

ΒΗΜΑ 5. Επιστολή (αίτηση) στην οποία αναφέρει ο φορολογούμενος το λόγο της συμπληρωματικής (Τροποποιητική λόγω αναδρομικών) και ποιους κωδικούς συμπληρώνει. (Συνημμένο word)

Π.χ (Παρακαλώ όπως εκκαθαρίσετε εκ νέου τη ΔΦΕ 2015 σύμφωνα με την τροποποιητική που σας καταθέτω ως προς τους ΚΑ: 303, 313, 315 λόγω αναδρομικών ποσών για το έτος 2014 που συμπεριλαμβάνονται στη βεβαίωση αποδοχών του 2016)


Συνημμένα:
Κατέβασμα αυτού του αρχείου (YPODIGMA AITISIS SE DOY.doc)YPODIGMA AITISIS SE DOY.doc[ΥΠΌΔΕΙΓΜΑ αίτησης σε ΔΟΥ για Τροποποιητική Δήλωση]25 Kb
Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 19 Μάιος 2016 20:06
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL