ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣΗΜΕΡΑ176
mod_vvisit_counterΤΡΕΧΟΥΣΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ772
mod_vvisit_counterΑΥΤΟ ΤΟ ΜΗΝΑ4379
mod_vvisit_counterΣΥΝΟΛΟ235830

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΩΝ ΣΤΟ ΛΟΦΟ ΦΡΟΥΡΙΟΥ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ PDF Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 25 Μάιος 2009 19:17

Το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου σε κλίμα κατάνυξης και συγκίνησης πραγματοποιήθηκε η τελετή αποκαλυπτηρίων του μνημείου πεσόντων αεροπόρων στο λόφο φρουρίου της Λάρισας, παραπλεύρως του Ηρώου της πόλεως, σύμφωνα με όλο το τελετουργικό του Πρωτόκολλο που αρμόζει στις περιπτώσεις αυτές. Η τελετή πραγματοποιήθηκε πρωτοστατούντος του Σεβασμιότατου Μητροπολίτου Λαρίσης κ. Ιγναντίου, παρουσία του Υφυπουργού Εσωτερικών κ. Χρ. Ζώη, της Ηγεσίας της Π.Α, των πολιτικών και στρατιωτικών αρχών της πόλεως και πλήθους κόσμου.

Το επιβλητικό μνημείο κατασκευασμένο από ατόφιο ολόλευκο μάρμαρο Θάσου, αφιερώνεται σε ολόκληρο το πάνθεον των 672 ηρώων αεροπόρων που έπεσαν υπέρ πατρίδος στους αγώνες του Έθνους μας και στην ειρηνική περίοδο από το 1912 έως σήμερα.
Στο μνημείο πεσόντων έχουν χαραχθεί οι λογότυποι: «ΑΙΕΝ ΥΨΥΚΡΑΤΕΙΝ» και «ΟΙ ΟΥΡΑΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ». Επίσης έχει χαραχθεί και ένας στοίχος από το ποίημα του ποιητή και μέλους του Δ.Σ της ΕΑΑΑ Σμηνάρχου ε.α Ηλία Σβάρνα «είναι ταγμένοι οι σταυραετοί πάντα να υψιπετάνε και το φιλί του χάροντα να το περιφρονάνε».
Την κατασκευή του μνημείου επιμελήθηκε η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών του Παραρτήματος Λάρισας με χρηματοδότηση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, ενώ η τελετή των αποκαλυπτηρίων πραγματοποιείται αποκλειστικά με μέριμνα του Αρχηγείου Τακτικής Αεροπορίας.
Μετά την επιμνημόσυνη δέηση, ακολούθησαν τα αποκαλυπτήρια του μνημείου από τον Υφυπουργό των Εσωτερικών κ. Χρήστο Ζώη και τον Αρχηγό ΓΕΑ Αντιπτέραρχο (Ι) κ. Ιωάννη Γιάγκο και εν συνεχεία η κατάθεση στεφάνων στη μνήμη των πεσόντων.
Επακολούθησαν χαιρετισμοί και πρώτος το λόγο έλαβε ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ, Χρήστος Ζώης αναφέρθηκε στο λόγο του Περικλέους που έλεγε σε ένα σημείο του «ότι πρέπει να αποδίδονται τιμές σε όσους έπραξαν λαμπρά στη ζωή τους». Ο κ. Ζώης μίλησε ακόμα για τους αγώνες των αεροπόρων σε ειρήνη και τον πόλεμο, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα θα Ζήσει και οι Έλληνες θα συνεχίσουν να εργάζονται για την ειρήνη και την ανάπτυξη.
Στη συνέχεια ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) κ. Ι. Γιάγκος στο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στο ιστορικό της κατασκευής του μνημείου, ευχαριστώντας τον Πρόεδρο της ΕΑΑΑ του Παραρτήματος Λάρισας Αντιπτέραρχο (Ι) ε.α κ. Χρ. Βάγια για την συμβολή του, καθώς επίσης και τον Δήμαρχο κ. Κ. Τζανακούλη, το Δημοτικό Συμβούλιο και όλους τους Λαρισαίους πολίτες που τίμησαν με την παρουσία τους τα αποκαλυπτήρια του μνημείου. Ο Αρχηγός του ΓΕΑ, χαρακτήρισε τα αποκαλυπτήρια, ως μία ιδιαίτερη στιγμή για την Πολεμική Αεροπορία και είπε ότι όλη η Ιστορία της Π.Α είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη Λάρισα, καθώς στη Λάρισα αναπτύχθηκε το πρώτο πολεμικό αεροδρόμιο της Π.Α. το 1912 και ότι το ΑΤΑ στο οποίο χτυπά η καρδιά της Π.Α, ιδρύθηκε το 1952.
Κεντρικός ομιλητής της τελετής ήταν ο Πρόεδρος της ΕΑΑΑ του Παρατήματος Λάρισας, Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α Χρήστος Βάγιας, ο οποίος αναφέρθηκε στη δράση της Π.Α σε όλους τους αγώνες του Έθνους αλλά και στο πάνθεον όλων των ηρωικών 762 πεσόντων αεροπόρων.

Στη τελετή των αποκαλυπτηρίων παρευρέθηκαν εκτός του Υφυπουργού κ. Χρ. Ζώη και του Αρχηγού του ΓΕΑ κ. Ι. Γιάγκου, βουλευτές, ο Περιφερειάρχης, ο Νομάρχης, ο Δήμαρχος, ο Αρχηγός του ΑΤΑ Αντιπτέραρχος (Ι) κ. Θεολ. Συμεωνίδης, εκπρόσωπος του Διοικητού της 1ης Στρατιάς, οι Περιφερειακοί Διευθυντές ΕΛΛΑΣ και Π.Υ, Ανώτατοι Αξιωματικοί του ΑΤΑ, οι Διοικητές 110ΠΜ, ΔΑΚ, 140 ΣΗΠ, αντιπροσωπίες από τις Μονάδες της περιοχής της Λάρισας, Αντινομάρχες, Αντιδήμαρχοι, ο Αντιπρόεδρος της ΕΑΑΑ Υποπτέραρχος (Ι) κ. Χρ. Πυλούδης με τέσσερα (4) μέλη του Δ.Σ της ΕΑΑΑ, δεκάδες μέλη της ΕΑΑΑ Παραρτήματος Λάρισας, οι ορφανικές οικογένειες πεσόντων Αεροπόρων της Λάρισας και πλήθος πολιτών.

Μετά το πέρας της εκδήλωσης των αποκαλυπτηρίων, ακολούθησαν τα εγκαίνια της ανακαινισθείσας αίθουσας του Παραρτήματος Λάρισας από τον Υφυπουργό κ. Χρ. Ζώη, τον Αρχηγό ΓΕΑ, τον Αρχηγό του ΑΤΑ. Στο τέλος παρατέθηκε δεξίωση στους προσκεκλημένους στην ανακαινισθείσα αίθουσα.

Ας δούμε όμως παρακάτω την ομιλία του κ. Χρ. Βάγια που αναφέρεται στο Ιστορικό της Ίδρυσης, της άνδρωσης και την δράση της Π.Α σε όλους τους αγώνες του Έθνους μας.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ Π.Α
ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ 1912 – 1913


• Η Αεροπορία μας άρχισε την πολεμική της δράση στις 5 Οκτωβρίου 1912 κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους 1912 – 1913, με τον «Λόχο Αεροπόρων», από το πρώτο Αεροδρόμιο της Ελλάδας στη Λάρισα, για την απελευθέρωση των υπόδουλων, έως τότε περιοχών, από την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Στους βαλκανικούς πολέμους για την Ελευθερία των Ελληνικών εδαφών δυστυχώς έχουν καταγραφεί μόνον τρεις (3) ηρωικά πεσόντες Αεροπόροι.

Α’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ (1914 - 1918)


• Στην πρώτη Παγκόσμια σύρραξη (1914 - 1918), Η Ελληνική Αεροπορία, εντεταγμένη στο συμμαχικό συνασπισμό Αγγλίας – Γαλλίας, έδρασε αποτελεσματικά με εκσυγχρονισμένο το στόλο της. Οι νεκροί Έλληνες αεροπόροι του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου ανήλθαν στους δεκαεπτά (17).

ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ (1919 - 1922)


• Κατά την Μικρασιατική εκστρατεία (1919 - 1922) για την απελευθέρωση των υποδούλων αδελφών και των Ελληνικών εδαφών, η Ελληνική Αεροπορία ύστερα από σκληρούς αγώνες υποχώρησε μεταξύ των τελευταίων από την Ιονική γη. Για την υλοποίηση «της Μεγάλης Ιδέας», 23 αθάνατοι Αεροπόροι, προσέφεραν τη ζωή τους, ως τίμημα.

Ας δούμε εν συντομία τις χρονολογίες σταθμό στην Ιστορία της Π.Α.

ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1923 - 1939


Μετά την λήξη της Μικρασιατικής Εκστρατείας, ακολούθησε μακρά ειρηνική περίοδος, η Μεσοπολεμική, κατά την οποία η Π.Α ανασυγκροτήθηκε και εκσυγχρονίστηκε.
• Το 1930 Ιδρύθηκε το Υπουργείο Αεροπορίας με ενοποιημένη πλέον την Πολεμική Αεροπορία, ως αυτοτελούς κλάδου των Ένοπλων Δυνάμεων. Πρώτος Υπουργός ήταν ο τότε Πρωθυπουργός της Ελλάδος Ελευθέριος Βενιζέλος.
• Το 1931, ιδρύθηκε στο Τατόι η Σχολή Αεροπορίας – μετέπειτα Σχολή Ικάρων, που υπήρξε το φυτώριο των νέων Ιπταμένων Αξιωματικών.
• Το 1934, Ιδρύθηκε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, ενώ στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού παρελήφθησαν αεροπλάνα νέων τύπων και εκτελέσθηκαν σημαντικά έργα υποδομής στα αεροδρόμια.
• Το 1935, προβλέφθηκε από το ΓΕΑ η δημιουργία 22 Πολεμικών Μοιρών με 284 μαχητικά αεροσκάφη.
• Την Περίοδο 1936 – 1939, εν όψει του διαφαινόμενου Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, καταρτίστηκε πενταετές πρόγραμμα το οποίο προέβλεπε την αγορά 275 πολεμικών αεροπλάνων, την κατασκευή αεροδρομίων και εγκαταστάσεων και την προμήθεια οπλισμού και πυρομαχικών.

ΕΛΛΗΝΟΪΤΑΛΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 1940 - 1941


• Στις 28 Οκτωβρίου 1940, με την έναρξη του Ελληνοϊταλικού Πολέμου, συνολικά 77 ελληνικά αεροπλάνα πρώτης γραμμής κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν 463 σύγχρονα ιταλικά. Παρά τη συντριπτική υπεροχή της Ιταλικής Αεροπορίας, η απαράμιλλη αυτοθυσία και ο ηρωισμός των πληρωμάτων και της θετικής υποστήριξης του υπόλοιπου προσωπικού εδάφους, ανέτρεψε από τις πρώτες ημέρες του πολέμου τα σχέδια των Ιταλών.
Το κατόρθωμα του Υποσμηναγού Ευάγγελου Γιάνναρη, του πρώτου Έλληνα αεροπόρου που έπεσε από τις ριπές των τεσσάρων ιταλικών καταδιωκτικών FIAT στις 30 Οκτωβρίου 1940 στη Βασιλειάδα Καστοριάς, το κατόρθωμα του Ανθυποσμηναγού Μαρίνου Μητραλέξη, στις 2 Νοεμβρίου του 1940, που «ροκάνισε» με την προπέλα του αεροπλάνου του PZL, το ιταλικό τρικινητήριο βομβαρδιστικό όταν τελείωσαν τα πυρομαχικά του,το κατόρθωμα, την ίδια ημέρα, του πληρώματος του αεροπλάνου Breguet Bre 19 με πλήρωμα τον Ανθσγό Καρακίτσο και Σμια Κατσούλα, που εντόπισαν με χαμηλή πτήση την περίφημη ιταλική μεραρχία «Julia», τη στιγμή που είχε εισβάλει στην Πίνδο και κινούνταν μεταξύ Σαμαρίνας και Διστράτου για να καταλάβει το Μέτσοβο, ήταν σπουδαίο γεγονός που άλλαξε την έκβαση του πολέμου υπέρ της Ελλάδος.
Όλα τα προαναφερθέντα κατορθώματα, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα ικανότητας, θάρρους και ηρωισμού, αλλά και βάλσαμο για τους 52 αθάνατους ήρωες αεροπόρους, που απέσπασαν το θαυμασμό των συμμάχων, αλλά και ταυτόχρονα των εχθρών της Ελλάδας.

Η ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΣΕ ΞΕΝΟΥΣ ΟΥΡΑΝΟΥΣ 1941 - 1944
Μετά την εαρινή επίθεση της πανίσχυρης Γερμανικής Πολεμικής μηχανής το 1941, η οποία ήταν συνέπεια της Ιταλικής ήττας, η Ελληνική Αεροπορία, με την τότε ονομασία Ελληνική Βασιλική Αεροπορία, έχασε σχεδόν όλο το αεροπορικό δυναμικό της, αλλά δεν υπέστειλε την ελληνική σημαία. Με την αιώνια ηρωική λεβεντιά που διακρίνει την ελληνική ψυχή και τον πόθο για ελευθερία, τα ελάχιστα εναπομείναντα, με τα ελληνικά χρώματα, αεροσκάφη και ο βασικός ανθρώπινος πυρήνας της, κατέφυγαν από τις 18 Απριλίου του 1941 στη Μέση Ανατολή για συνέχιση του αγώνα στο πλευρό των συμμάχων.
Εννέα (9) αεροσκάφη και οι μαθητές της Σχολής Αεροπορίας με αρκετούς κυρίως Ιπταμένους Αξιωματικούς και Υπαξιωματικούς στις 23 Απριλίου 1941 κατόρθωσαν με πολλές δυσκολίες να καταφύγουν σε δύο αεροδρόμια, ένα της Αιγύπτου και ένα της Παλαιστίνης. Η Ελληνική Αεροπορική Δύναμη υπάγονταν στο Υπουργείο Αεροπορίας το οποίο έδρευε στο Κάιρο, αλλά υπό την επιχειρησιακή Διοίκηση των Συμμαχικών Αεροπορικών Δυνάμεων.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΜΟΙΡΩΝ ΣΤΗ Μ. ΑΝΑΤΟΛΗ ΚΑΙ ΙΤΑΛΙΑ
Η Ελληνική Αεροπορία, άρχισε ταχεία εκπαίδευση, συγκροτώντας τρεις (3) Πολεμικές Μοίρες. Η εκπαίδευση Ιπταμένων και Τεχνικού προσωπικού πραγματοποιήθηκε στη Ροδεσία και την Ν. Αφρική. Οι τρεις (3) Πολεμικές Μοίρες ήταν: η 13η ΜΕΒ, η 335 ΜΔ με Διοικητή τον συμπατριώτη μας Ι. Κέλλα, του οποίου η προτομή είναι στο βάθος μπροστά σας και η 336ΜΔ με Διοικητές τους Γ. Πάγγαλο πατέρα του πρώην Υπουργού και Γ. Δούκα πατέρα του νυν Υφυπουργού. Οι Θρυλικές Μοίρες της Ερήμου, εκτέλεσαν περισσότερες από 11.200 πολεμικές αποστολές που αντιστοιχούν σε 22.680 πολεμικές ώρες. Η 13η ΜΕΒ, εκτός των άλλων έριξε και 1300 τόνους βομβών. Στην Μέση Ανατολή, από τον Απρίλιο του 1941 έως τον Μάιο του 1944 και την Ιταλία, από τον Μάιο έως τον Νοέμβριο του 1944, έπεσαν στο βωμό του καθήκοντος, 70 Ιπτάμενοι και 10 επιπλέον Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί διαφόρων ειδικοτήτων οι οποίοι απεβίωσαν συνέπεια των κακουχιών του πολέμου στην καυτή έρημο. Επίσης άλλοι είκοσι (20) Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί εκτελέσθηκαν κατά τη Γερμανική κατοχή.

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΣΠΑΡΑΓΜΟΣ 1946 - 1949
Μετά την απελευθέρωση το 1944, ακολουθεί ο άδικος αλληλοσπαραγμός της περιόδου 1946 – 1949. Η Π.Α είχε έντονη παρουσία εκτελώντας κυρίως αναγνωρίσεις και προσβολές στόχων, κατόπιν εντολής των προϊστάμενων κλιμακίων. Κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής έχασαν τη ζωή τους 71 Ιπτάμενοι.

ΚΟΡΕΑ 1950 - 1955
Το Νοέμβριο του 1950, μετά την λήξη των επιχειρήσεων του εμφυλίου πολέμου, θέλοντας η Ελλάδα να συνδράμει τον Ο.Η.Ε, απέστειλε στη Ν. Κορέα το 13ο Σμήνος Μεταφορών με αεροπλάνα C-47 (Dacota), μαζί με 67 Αξιωματικούς και οπλίτες. Μέχρι το 1955 το Σμήνος C-47 διακρίθηκε για την τόλμη και αποφασιστικότητα των πληρωμάτων της, πραγματοποίησε υπό δυσμενής συνθήκες 2916 πολεμικές αποστολές αερομεταφορών.
Δώδεκα (12) αξιωματικοί – υπαξιωματικοί και δύο αεροπλάνα δεν επέστρεψαν στα πάτρια εδάφη.

ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ Π.Α 1950 - 2008
Την δεκαετία του ΄50, με την είσοδο της χώρας στο ΝΑΤΟ, τέθηκε σε εφαρμογή εκτεταμένο σχέδιο εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης της ΠΑ, η οποία οργανώθηκε με τα Νατοϊκά πρότυπα και προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις των σύγχρονων εξελίξεων.
Στα πλαίσια αυτά, στις 30 Μαΐου 1952 συγκροτήθηκε η 110 Π.Μ στη Λάρισα. Στη νεοσυσταθείσα Πτέρυγα έγινε η υποδοχή των πρώτων μαχητικών αεριωθούμενων F-84G, με τα οποία εξοπλίσθηκε η πρώτη Πολεμική Μοίρα jet, η 337 Μοίρα Διώξεως Βομβαρδισμού.
Από το 1954 έως και σήμερα πραγματοποιήθηκε, σταδιακά, εκσυγχρονισμός της Π.Α με την αγορά μαχητικών Αεροσκαφών, radars και οπλικών συστημάτων πρώτης δεύτερης και τρίτης γενιάς, με τελευταία τα υπερσύγχρονα Mirage 2000-5, F-16 block 50 plus και πυραυλικά συστήματα εδάφους αέρους Patriot κλπ.

ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ 1974
Τον Ιούλιο του 1974, η 354 Μοίρα με αεροσκάφη Noratlas έγραψε λαμπρή ιστορία με την περίφημη επιχείρηση αερομεταφοράς των Ελλήνων καταδρομέων από την Κρήτη στην μαρτυρική Κύπρο. Παρά την παλαιότητα των αεροσκαφών Noratlas, τα οποία δεν έφεραν ουσιώδη για την νυχτερινή πτήση ραδιοναυτιλιακά βοηθήματα, τα πληρώματα των 12 από τα 15 αεροσκάφη προσγείωσαν τα Noratlas στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας, κάτω από τα αντιαεροπορικά πυρά των φιλικών και εχθρικών στρατευμάτων. Η κατάρριψη ενός αεροσκάφους στοίχισε τη ζωή του ηρωικού πληρώματος τεσσάρων (4) Αξιωματικών και των 27 από τους 28 αλεξιπτωτιστές των καταδρομών του Στρατού Ξηράς.

Π.Α ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Η Π.Α τα τελευταία 33 χρόνια βρίσκεται σε ετοιμότητα ολόκληρο το εικοσιτετράωρο και «οι άγρυπνοι φρουροί του Αιγαίου», οι αεροπόροι μας, με το υψηλό τους φρόνημα, χειρίζονται με δεξιότητα τα υπερσύγχρονα μαχητικά Mirage και F-16 σε κάθε γωνιά της ελληνικής επικράτειας και είναι έτοιμοι για το υπέρτατο καθήκον, τη θυσία για την πατρίδα.
Τα ατρόμητα Ελληνόπουλα είναι η αιχμή του δόρατος, η αδιαπέραστη ασπίδα. Πετούν καθημερινά, πολεμούν στο Αιγαίο, ημέρα και νύχτα, ταγμένα να διαφυλάττουν Θερμοπύλες, χαράζοντας τον δρόμο της ειρήνης δια της αποτροπής. Ο καθημερινός «αεροπορικός πόλεμος» στο Αιγαίο, εκτός από το βαρύ τίμημα που προσθέτει στην εθνική οικονομία της χώρας, έχει και ένα βαρύτερο τίμημα: τα θανατηφόρα ατυχήματα των αεροπόρων κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης της αποστολής. Η συνεχής επαγρύπνηση και ετοιμότητα, οι πιθανές απρόβλεπτες αστοχίες υλικών, η κούραση, η πίεση, πολλές φορές, για καλύτερα αποτελέσματα, και ο υπέρμετρος ζήλος των ιπταμένων για να νικήσουν τη μάχη, έστω και για εκπαιδευτικούς σκοπούς, συνθέτουν το ατύχημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τα τελευταία 20 έτη, 1987 – 2007, έπεσαν για την πατρίδα, 90 Αεροπόροι Αξιωματικοί. Συνολικά οι πεσόντες αεροπόροι στη «ειρηνική περίοδο» είναι περισσότεροι απ’ ότι στους δύο πολέμους 1912 - 13 και 1940 -41. Ο συνολικός αριθμός των υπέρ πατρίδος πεσόντων αεροπόρων μέχρι σήμερα ανέρχεται σε 672.
Όλα αυτά τα χρόνια δράσης της Π.Α διαπιστώθηκε ότι, σε κάποιους αεροπόρους μας, η τύχη ήταν περισσότερο σκληρή, διότι στέρησε σ’ αυτούς όχι μόνο τη ζωή αλλά και έναν απλό τάφο. Είναι και αυτό ένα χαρακτηριστικό των αεροπόρων. Εμείς οι σημερινοί Αεροπόροι, διατηρούμε αναλλοίωτη την εκτίμησή μας προς όλους τους τότε πολεμιστές και τους διαβεβαιώνουμε ότι, το παράδειγμά τους, θα μας συνοδεύει πάντα στην πορεία μας στην Πολεμική Αεροπορία και εκφράζουμε στους μεγάλους «Απόντες» τον θαυμασμό και τον σεβασμό μας.
Κύριε Υφυπουργέ, σας διαβεβαιώνουμε ότι, οι σύγχρονοι Ίκαροί μας, θα συνεχίζουν να πετούν ακούραστοι, με ζήλο και ενδιαφέρον, και θα αποτελούν αξιόπιστη δύναμη αποτροπής, απολύτως σύγχρονη και ικανή να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του 21ου Αιώνα. Οι Αεροπόροι μας, δε θα διστάσουν να αποστείλουν σαφές μήνυμα και να θυμίσουν σε αυτούς που δεν έχουν μνήμη τις θυσίες των ηρωικά πεσόντων Αεροπόρων, στο Βαλκανικό μέτωπο, στα Δαρδανέλια, στη Μικρά Ασία, στην Πίνδο, στη Μέση Ανατολή και την Μαρτυρική Κύπρο.
Παράλληλα, ευχόμαστε και παρακαλούμε με ευλάβεια την Παναγία και τους Αρχαγγέλους Μιχαήλ και Γαβριήλ προστάτες της Π.Α, να βοηθήσουν να μην χαθούν άδικα άλλοι ήρωες: όπως ο Μπρίντακ, ο Σιαλμάς, ο Παρούσης, ο Ηλιάκης, το πλήρωμα των πεσόντων στις καλοκαιρινές πυρκαγιές Σμηναγός Στοϊλίδης Δ. και ο Υποσμηναγός Χατζούδης Ι. και του τελευταίου ήρωα νεκρού Σμηναγού Αθ. Μπατσαρά που έπεσε στο Β. Αιγαίο, στις 5 Δεκεμβρίου 2007, παραμονές των αναβληθέντων εγκαινίων του μνημείου αυτού που εγκαινιάζουμε τελικά σήμερα.
Ας είναι αιώνια η μνήμη όλων των 672 πεσόντων Αξιωματικών αεροπόρων, που θυσιάστηκαν για την πατρίδα και την αεροπορική ιδέα.


Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α. Χρήστος Βάγιας
Πρόεδρος
Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 25 Μάιος 2009 19:19